Wednesday, December 17, 2008

Hari Yang Kelam

Semalam...

Aku: Esok aku ke rumah ko. kite grak awal. dlm pg mcm tu.aku nk tgkap2 gamba pastu kite p hang tuah then p beli tiket kat bb.

Fatin: Baik. ko amek la aku di rumah. then kite g same. kol bape?

Aku: Dlm kol 9, 10 ke..

Fatin: haa..nnt nk grak roger la aku.

Aku: Baik.

Tayan: Musok. Sok ko nk pi beli tiket katne? Kol bape?

Aku: Hmm..x sure lg. apsal?

Tayan: Aku dari umah aku kat Kepong ni. Ingat nk hangout ngn ko dulu before blk. 

Aku: Haa..ok. tp dtg la awl sket. aku ngn fatin igt nk grak awl. dlm kol 10 mcm tu..

Tayan: Ok. Nnt aku roger ko. Amek aku kat lrt ar.

Aku: Baik.


Hari ini....jam 1.30 PTG.

Aku: Tayan! Ko katne?? Aku baru bgn!!

Tayan: Ceh!Pdn aku kol tak jwb. Aku dlm komuter ni. Kang nk naik lrt aku roger.

Aku: Haa..Ok.ok.

Aku: Fatin!!Aku baru bgn!!

Fatin: Aku pon!!Ko siap2 la.

Aku: Baik. Aku tunggu Tayan skali.


Kemudian, slps ambil Tayan di lrt aku bwk dia pulang ke rumah. Lunch lps tu menunggu2 Dibah dan aku pulak bersiap. Sedar2 dah pukul 3.30. Kami berlari ke kereta dan memecut ke rumah Fatin. Tetapi selaju mana pun ttp akan tersangkut di MRR2 di Maluri itu. Sampai aja sudah jam 4.15.

Duduk kejap, Mak Ngah( mak Fatin) suruh pergi pos barang di Stesen Keretapi KL. Ngada sungguh pos guna ketapi. Cacat lg program hari ini. Jam 5 kami bergerak, setibanya di stesen dah nak pkl 6. Last2, cancel ambil gambar, cancel gi hang tuah, trus decide pergi ke BB. 

Park kat Times Sq, berjln ke sg. wang, kononnya ade 1 kedai je kat situ yg jual tiket. Sampai kat sane, kedai tu ckp tket dah abes, tak ckp.DAMN. 'Tp cik, kat Times SQ ade byk lagi, pergila sane'. Times Sq?? Times SQ????? wtf...


p/s: akhirnya misi yg tercapai hanyalah membeli tiket RTW yg diidam-idamkan.




2 comments: