Wednesday, August 5, 2009

KL Jem Sabtu Lepas.


Sabtu kelmarin aku sepatutnya ke The Curve. Dah janji sama Kak Na dan Fahmi. Tapi sebab mak tak ada kat rumah, kursus kat Putrajaya, maka aku terpaksa cancelkan date tersebut. Kena jaga rumah dan bagi ayah dan adik-adik makan.

Adik aku yang nombor 5, Apit, mau balik ke UM. So, tengah hari tu aku keluar bersama-sama Dibah dan Diwan untuk hantar Apit. Alang-alang tu kami singgah di Mid Valley. Lunch. Then hantar Apit balik kolej dia. On the way balik, lalu Federal. Jem gila macam babibabipuntakmacamtu. Menyumpah-nyumpah kami di dalam kereta. Benci sungguh tenguk polis-polis melepak tepi-tepi jalan. Time tu tak tau kenapa dorang blok jalan-jalan utama ke KL. Only later we found out it was due to the demonstration that took place the major roads from Masjid Negara (if I'm not mistaken) alongway to KL. Cilaka.

2 jam lebih. 2 JAM! Only to drive home from UM to Ampang. Ok. Bukan tak setuju dengan demonstration ni. And I'm not going to start with the politics stuff and what not. So don't try me. Shut it. Keep it to yourself.

Pada aku, demo ni satu medium untuk bersuara. Tapi, boleh tak jangan buat tengah-tengah jalan?? Tengah-tengah jalan yang busy kat dunia pulak tu. Pada hari Sabtu?? Owh come on!


6 comments:

  1. yup. i heard that. tapi sabtu lepas aku gi Ipoh balik hari sbb kenduri kawen kawan punya. highway tak jem tapi keta terbakar tgh2 highway, 100m dari keta ku dan baru terbakar,asap kepul2 mcm haram.

    takut.

    ReplyDelete
  2. malam aku lepak times square...
    jalan hang tuah n jalan imbi clear gila...
    weekdays pun x mcm tu...
    besh~

    ReplyDelete
  3. Farah,
    tu petanda tu farah.petanda.

    Fatin,
    memanglah clear. dah diorang blok orang dari masuk kl. haiishh..

    ReplyDelete
  4. time tu gua konvoi ke selatan. best. boikot kl lah senang.

    ReplyDelete
  5. mr hafis,
    ko pi selatan buat ape?
    next week aku ke selatan juga.

    ReplyDelete
  6. lu ke selatan?

    ah. gua u turn pergi timur laut pulak ah.

    ReplyDelete