Tuesday, September 8, 2009

Laman Sesawang.

Bila diorang translate "website" ke Bahasa Melayu, maknanya laman sesawang. Huduh sungguh bunyiknya macam takda kaitan. Tapi setelah aku tak update blog sendiri selama beberapa minggu I guess this is what they mean by LAMAN SESAWANG. Memang bersawang dah si Giddy Up ni. Kesian..

Tapi sebenarnya tiada cerita menarik selain konvo. Itu pun dah nak basi. Nak upload gambar tapi tak jumpa pula wayar usb Encik Kemera ni. Lain kali. Again. Eheh.

Oh. Aku dah cari kerja dan dapat. Will be starting this October. Aiyhh.. Itu pun ada org bising kenapa aku masuk kerja lambat sangat. Kenapa? Kau tak sabar nak bayar gaji aku? Cilaka.

Masa baru lepas grad hari tu (around may/june), bila terserempak dengan makcik pakcik atau jiran tetangga semua sibuk tanya bila nak kerja. Aku cakap bila dah boring goyang kaki nanti aku kerja lah. Bila diorang tanya nanti aku nak cari kerja apa? Mestilah aku jawab Arkitek. 5 tahun aku bertapa. Rugi pulak kalau kerja lain. Tapi aku dapat jawapan yang paling dibenci macam setan babi lahanat.

Aku paling benci kalau orang kata macam ni, "Arkitek? Sekarang ni arkitek susah la nak cari kerja. Mana-mana pun susah. Mana ada orang nak buat bangunan dah sekarang ni. Susah nak cari makan bla bla bla bla on and on and on and on.."

Read this : THAT IS SO FUCKING DEMOTIVATING!!!

Just because your son never even make it to SPM, do you have to say such things to others?? Mungkin aku tak sebijak genius-genius yang merubah dunia tapi sekurang-kurangnya aku bukanlah bodoh. Aku tau kau banyak pengalaman, dah lama hidup dan makan garam dulu dari aku. Tapi, mungkin sebab kau dah terlebih makan garam jadinya minda kau rosak. You've been too judgmental.

Maka, sila pergi bermain jauh-jauh. I don't make friends with pathetics like you.




10 comments:

  1. hahah what a pathetic mother and father of a son who even can make it thru his spm. akiteklah aku rasa paling senang dapat keja hayun je kaki ke firm mesti dapat kerja. ape la punya singkat pemikiran.

    dan lagi satu.

    ni ayat aku dengar kat gomen
    owh belajar kenapa tak pakai manual lagi senang lagi cepat ..reti tak pakai 3d max owh macam haritu kitorang buat projek 50 000 dekat putrajaya client tu nak material sebijik-sebijik tu kat kl buat pakai 3d max ni ape pakai sketch up ni bla bla bla...aku hebat bla bla bla..kau dulu belajar pakai sketch up budak budak boleh buat bla bla


    pathetic man with big mouth you have no idea what the fucking hell i've been thru. ko nak mentekedarah guna 3dmax guna lah. aku lepas jugak degree arkitek walau tak reti 3dmax dari kau degree tak pass

    ReplyDelete
  2. eh sini jadi kaunter luah marah eh? nak join

    ah lepas tu klien cam kimak cakap 'sekarang ni semua pakai komputer je eh? senang la takyah pegi sekolah pon boleh buat'

    aku buat muka panas, kerut2 dahi sikit, saja2 buat diam kejap konon macam marah sangat la, lepas tu cakap 'eh lagi susah banyak software nak kena belajar' tapi dalam hati
    'kepala bapak kau. kalau cik sham tu (my bos, which happen to be his close relative) ye lah dah bodoh taktau design pakai apa pon memang buruk.'

    oh and i second every point point you and others made here as well.

    ReplyDelete
  3. eh word verification aku dapat "fardhu". haha what are the odds? edisi ramadahan?

    ReplyDelete
  4. fatin,
    emo ni.walaupun tak pms.

    anon,
    tak payah lah nak anon2 wahai nur..
    keje jkr pun mau tekanan ke? kalau tekanan pergi berenang kat batu ferenggi.

    kid,
    napa ko dengki ngn bos ko? bos ko mungkin tercabar dgn idea karut ko yg brilliant.

    ReplyDelete
  5. kid,
    kehkehkeh pandai gak word verification aku nih. aritu dia bagi nama "toppek".

    ReplyDelete
  6. eh dah dapat kerja.

    bolehlah belanja pergi pulau.

    ReplyDelete
  7. aku memang emo kalau orang ceramah aku pasal design sampai 4 jam konon ter-hebat dalam dunia tapi bila tengok desain dia macam ter-wadehel dalam dunia. ive got other things to do tau.

    eh eh. tengok post emo kau sampai jangkit2 kat aku. oi jom bawak aku jalan2 naik gen2 putih.

    ReplyDelete
  8. mr. hafis,
    kalau aku belanja ada berani mau pegi?

    kid,
    aku dari zaman lecture benci dengar lecturer berapi2 cakap konon dia je yang betul. idea dia je yg best. tapi sebenarnye kadang2 idea dorang karat gak. seb baik grad gak aku nih.

    ko nak naik gen2 putih? ready tambang.

    ReplyDelete