Tuesday, December 1, 2009

Change.

Hi Mr. December. Long time no see. Now that you're back I think it's about time to get ready for a change for the next coming year. A new year. With new resolutions and hopes. I think it's going to be awesome. So here's a few steps have been and to be taken:

Langkah pertama (My baby step. Yeay!).
Semalam, saya telah berjaya membuka akaun ASB! (yeah laugh your ass out. I never had any before).

Langkah Kedua.
Selepas membuka akaun ASB, saya telah pergi membuat loan. Ya. ASB loan. Wah pertama kali juga saya buat loan. Alangkah bangganya saya. Terasa seperti orang dewasalah. Kalau loan itu lulus (Amiiinn~~), nanti saya banyak duit. Tak sabar mau kaya. Target saya dlm masa 2 tahun adalah membeli rumah. Saya pasti boleh.

Langkah Ketiga.
Bayar loan itu dengan konsisten secara bulanan. Baiklah Aini. Kamu jangan lalai. Semoga kamu tabah dan tekun membayarnya.

Langkah Keempat.
Fikir apa mau buat bila sudah jadi kaya. Beli rumah. Beli kereta. Pergi melancong angkut satu family. Bayar hutang seumur hidup pada mak ayah. Kahwin? Nanti dulu. Saya mau kulit cerah.

Langkah Terakhir.
Aini. Sila realisasikan impian kamu.
Biarlah orang kata kamu duduk dengan parents senang cerita tak banyak belanja makan minum parents tanggung lagi kereta parents bayar tak berdikari tak cool la kau ni blablablablablalalala.
I say, it's not about surviving anymore. It's about living and how you make the best of it. Kalau kau nak jadi cool dengan duduk berdikari tapi tiap-tiap hari bising duit takde, you may talk to the hand.

Besides, I owe my old folks so much I think the least I could do is staying home for as long as I could.

Sekian laporan hari ini.


4 comments:

  1. biar org kata kau tak cool, tapi entri ko kali ni COOL! pembakar semangat untuk aku terus berjaya. thanks Sahabat for our friendship..

    much love,
    FW

    ReplyDelete
  2. tapi kamu sangat kool ok...

    saya sokong kamuuu yeahhhh

    ReplyDelete
  3. biar org kate ape..asal kan kite hepi..
    anyway, cool ape dok ngan family?

    ReplyDelete
  4. Farah,
    Erk. Jangan bakar diri anda. Aku masih perlukan seorang sahabat. eheh. Drama.

    Nawa,
    Kita sama-sama kooool~
    saya sokong kamu juga wiwiwiwiiwwTT~

    Tifa,
    Memang cool.
    tapi aku dah dengar banyak kali org cakap macam tu (tulisan purple) kat aku.
    sangat tak cool.

    ReplyDelete